CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Wednesday, August 10, 2011

KUTERIMA PINANGANMU DENGAN ALHAMDULILLAH.

Salam.

hye followers and readers sekalian...puasa tak?puasa?alhamdulillah kalau puasa..arini dah masuk hari ke10 kita dalam bulan ramadhan ni.tak sangka kan..cepat je masa berlalu...afta ramadhan syawal plak..n masa tuh...banyak undangan perkahwinan yang mesti dipenuhi..tak kira la walimatulurus ke majlis kesyukuran ke...hehe..

seronok n tumpang bahagia saya tengok kawan2 yang dah sampai jodoh...Alhamdulillah..barakallah..semoga bahagia sehingga ke hujung nyawa..

Jodoh. jodoh itu rahsia ALLAH.kita takkan dapat teka.bila jodoh kita.siapa jodoh kita.kita hanya mampu berdoa kepada ALLAH swt agar kurniakan kita dengan jodoh yang diberkatiNya..dan untuk kita merasa aman dengannya..bukan merasa tertekan dengannya.hehe..dan jika hadir situasi di mana kita harus memilih..pilihlah dengan menggunakan akal yang waras..bukan dengan nafsu..istikharahlah..semoga diberikan petunjuk..

teringat pulak pesanan ibunda tercinta..

kalau kin nak kawin nanti..doa la dapat pasangan yang boleh mendidik dan membimbing kita..dan kalau nak kawin, maknanya kita pun kena 'kawin' dengan keluarganya sekali. pastu tengok lah pada hati bukan pada luaran seseorang..muka hensem pun tapi kalau perangai menyakitkan dan mendera hati dan perasaan kita, jangan buat main-main, sabar juga ada hadnya. kita kalau boleh nak hidup seumur hidup dengan dia kan.bagi saya cukupla sejuk mata kita memandang. mata orang lain tak sejuk pun, suh die gi minum milo sejuk sana.eh, puasa.hee..

betul kata mak. Dalam KCB , mbak anna ade cakap..perkahwinan yang menyakiti pasangan itu haram hukumnya. pastu ustaz azzam plak cakap pada ayatul husna masa furqan lamar husna sedangkan banyak masalah yang timbul..sesuatu hubungan jika dimulai dengan masalah akan menimbulkan masalah lain yang lebih besar apabila sudah menikah..hubungan yang tiada masalah pada awalnya juga ditimpa masalah.. inikan pula yang sudah bermasalah..

tapi satu hal yang kita kena ingat..kalau kita cintakan seseorang..walaupun suami atau isteri kita..
Jangan Mencintai Seseorang Setinggi Langit Kerana Langit Boleh Runtuh..
Jangan Mencintai Seseorang Sedalam Lautan Kerana Lautan Boleh Surut..
Jangan Mencintai Seseorang Sebesar Dunia Kerana Dunia Boleh Hancur…
Cukuplah Mencintai Seseorang Sehujung Kuku,
Walau Kecil, Walau Selalu Dipotong, Ia Akan Selalu Tumbuh….

ingatlah.orang yang bersederhana itu adalah orang yang paling kaya.

jadi..saya berdoa agar saya dan kamu semua mendapat jodoh yang berkat dan kekal sehingga ke syurga.ameen..

tahniah kawan-kawan yang bakal mendirikan rumah tangga..bila turn saya?Insyallah..jodoh itu rahsia ALLAH.Dah tertulis di Luh Mahfuz..


saya tujukan untuk semua kawan-kawan saya tu.moga berbahagia ea..

HARUS DENGAR LAGU NI DULU BARU TAHU KENAPA ENTRI SAYA TAJUK MACAM TU..hehe




Ungu Feat Rossa - Ku Pinang Kau Dengan Bismillah Lyrics

Tuhan memberikanku cinta
untuk ku persembahkan hanyalah padamu
Dia anugerahkanku kasih
hanya untuk berkasih berbagi denganmu
atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
restu Allah ku mencintai dirimu
ku pinang kau dengan Bismillah

hampa terasa bila ku tanpamu
hidupku terasa mati jika ku tak bersamamu
hanya dirimu satu yang aku inginkan
ku bersumpah sampai mati hanyalah dirimu (hanyalah dirimu)

atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
restu Allah ku mencintai dirimu
ku pinang kau dengan Bismillah

atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
restu Allah ku mencintai dirimu
ku pinang kau dengan Bismillah


P/S :

encik jodoh : kupinang kau dengan BISMILLAH.

cik jodoh : kuterima pinangan mu dengan ALHAMDULILLAH.

:)

salam.




Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin