CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Wednesday, September 22, 2010

REUNION*SKK 1995-2000*





Salam...selamat ari raye sume...nie lagu utk korg nie...sile play lagu pd button play kat ats yer...

...

::amy mastura::kasihku sinar::

Melangkah mengharapkan
Hadir dirimu
Ku genggam segala memori

Kita dewasa bersama
Menuju satu cita
Walau jalan berbeza

Kasihku sinar tanpa cinta
Sinarnya tanpa asmara
Dengarilah hatiku rindu

Kasihku mekar tak berbunga
Mekarnya di dalam jiwa
Biarkanlah, biarkan saja
Kasihku sinar

Andai kau ada disini
Terukirlah senyuman
Tersingkir rasa sepi

Andai kau pergi dari sisi
Jangan disingkir
Diriku dari mimpimu

...

still mode raye kan..sy je x ...bnyk kje...sori da lme xhapdet blog..sgn ade org tgur belog da bsawang...hihi...ok...kali nie nak post sal reunion SKK 16/9/2010 ritu..punye la susah nak kumpul...alhamdulillah..rmi jgk yg dtg pd hari kejadian iaitu rye ke7..

rmi x..heee

btempat di kbmall kota bharu, kat piza n kat bowling kt billion..mmg tbaek...coz rmi dtg..tp yg xtbaek nye sy ngah demam truk mase tuh so mmg xlarat..n berat cam da trun 2kg yer..apedaa..elok je da naik mase rye...tp skang da ok da balik kut.hihi...skang diarap naik balik la...huhu....oke nie antara aktviti2 mase reunion..sonok jumpe drg balik..yerla...ade antara drg yang sy xjumpe 10 tahun..mklum la sy da xduk kg.kutan lagik..dah pindah p.chepa..so mmg xyah la nk arap terserempak tgh2 or tepi jalan...kuikuik..mmg sonok..kmi borak, kami mkn pizza , kami main boling....tp sume cam malu2 je nk ckp xleh blah weh...sy da la btuk2 nie..tp lame2 tuh ok la...hahaha

makan2...hee

rmi2...lighting xelok..huhu

paiz azani n aiman...10tahun gak xjumpe..

rizuan yaacob n nik mohd paih..iklan fon nokia..huhu


sesi pkenal dri balik...judin smgt..haha

khusyuk mndgar..



da mkn bayar laweh..haha....ceti2...

mail jdik ceti harem...

plus skandal tbesar abad ini...haha mail n nusi..



pizza kaya...huhuhu 300lebih bagi duit rye kat pizza


wif ida...huhu..lme xjumpe..ida blaja kat indon..dr. ni :)

then pas solat trus g billion lak mmndangkan boling kbmall da pnuh..sy xmain pun..xlarat la..asek btuk jew..huhu...


prepare2..

ok sile tgk sdrk la aksi2 bebudak kanak2 ribena nie main boling..gelak xhengat..isk..

xkurang jugek ngn yg berposing sakan yer.hhaha..sabor jele...



oklah...malas suda upload gmbar..slnjutnye tgk jela kat fb..sile tekan link kat bwh..

ALBUM EIYKIN

ALBUM CIK ANAH


komen2 da xagak2 berjela tuh.huhu..semoga jumpe lagi d mase akn dtg inshaALLAH..

next reunion katne korang??

:)


Kate hatiku,

Saturday, September 4, 2010

fenomena rayer??

salam...arini mood nak tacing jew ase...layan lagu ye...sdih2...tacing2...



*sOb3*






almaklum lah...ase sunyi je kolej..dak2 1st yer sy ase sume da balik kut..abes je xm drg pagi smlm...duk bising2 kat tgga ..ade yg siap jerit2 samat ari ryer gi kuat2..amboi...xhengat yg kakaks2 nie ade je lagi paper farmako ptg tuh...uish....(-.-'') etika kna jga jgk diks oi..xpela..ni kire pringatn utk dri sdrk jgk la..sape yg ase sentap tuh maafla..tp sy mmg tkujat alias tkejut, tgh duk layan farmako..tbe2 bunyi org pekik2...ingt de kbakaran ke pe...(nauzubillah) upenye sbb da abes xm n nak balik ryer je pun...adoi...sy senanye nk kuar bilik n ckp...

''ADIKS2...MAAFLAH KALO AKK CKP NIE..KALO SLH TOLONG TNJUKKAN...ADIK2 ADE 7 MIDSEM XM LAGI..8 FINAL XM LAGI KAN PASNIH...BNYK MS LAGI NK CKP MDEKA!!BALIK KG O O O BLIK KG!..JD LEH X KASIK SEDIKIT KTNTERAMAN KAT AKK YG ADE LGI 2 MDSEM N 2 FINAL NIE...JUST HORMAT KITRG AS A HUMAN..TQ...:)''

*bile ade ':)' kat ctu mknenya sy xmarah ..just tegur...segan org dga duk jerit2 camtuh...muslimah kan...cntrol la sket ok...huhu...kalo org sakit jntung...mau pingsan trus tang2 tuh jgk...

Tp xde lak tkuar kan kate2 manis tuh..stuck dlm ati jew..huhu..sbr2 bulan pose...hihik..bajet baik...huhu...xpelah ..saje je nie...kasik la pluang drg balik dulu...kite yg tua (bajet lagi..pdhl bru 22) ..balik nanti2 la..pdhl xbalik sbb ade kelas lagi kan...hihi...

by d way..mmg kalo ckp sal rye nih...macam2 leh dikaitkan kan...mule dr biskut raye, bju rye,duit rye, tdg rayer, ksut ryer,kereta rayer (ade ke yg nih?ade kut bg yg mmpu.hihi), rmbut rayer,bas balik ryer,,antu rye..haa...nie pun rye gak..da rayer 'dorang' pun beraya la jgk...huhu ase xbest lak ramadhan da nk tgglkan kite...kat sini ade ucpn khas aidilftri...ce la tgk..sape la buat nih..haha..geli dga...


video

by d way, jum la kite , bsame2 jauhkan diri dari jdik antu ryer tiruan di ari rye nie..huhu...

ok berbalik lgi pd kisah ryer2 nih...macam2 la kan...kat fb sume jnis keperluan rayer org tag sy..selendang ryer, biskut raye,bju ryer,cupcake ryer,kad ryer ish3....pndai btul pomosi ek..gud2...hihik...kalo xsuke remove jela tag jgn la marah org yg tag korg tuh..sbb ade kwn nie..die duk marah2 notification fb die bnyk sbb tag2 tsebut..haha ape mslhnye..remove jela tag,,,tayah tmbh dosa duk ngate org yg tag kmu tuh..ish3...yg paling geli ati..comel je adik2 sy duk tukar2 nme kat FB jadik ala2 tema raye...macam2 ade..meriam buluh la, cornflakes bsalut madu la, duit raye la, langsir kamdar la..haha...xlogik tul nme...haha..tape la..layan je..smgt rayer drg nih..haha....layan jela antara yg ditag...punyela eksaited kan..kua noti,tet2...'ade org tag gmbar ang'....pastu mule ar nk nengok....tgn laju jew klik99...

nie baru satu...

pastu tet2 lagi 'org ni kumen ang nye gmbor' xsmpai seminit , lam hnye bbrpa saat tet2 lagi 'org tu lak kumen ang nye gmbar'.. tet2.. 'nape org asek kumen gmbar ang'..
haha bterusan je notification nie kan..haha...smpai la korg bgun sahur sok...


perubahan drastik...bjet glemer ke smpai 999+



sling komen mngomen xhengat dunia smpai da abes bulan pose bru stop komen pd gmbr yg sme :p

in dis foto..eiykin ashikin.hahahah...tp sy suke...sy suke kna tag,,t leh bace komen2 bdk2 nie..fun kut..hihi..tp lagha..jgn selalu taw.siket2 ok..wt ilng tensi.hihi~thnx utk sume yg tag kt fb...

cth2 kad rayer..haha

nie alk beskut ryer..ltk sket jela..bnyk lagi tp sonok la tgk biskut2 ryer ni.heheh



bju ryer pun ade...
jeng3...sy pun xktinggalan mngetag org...adui..haha..kasik mud oldskul..bgi duet rye...haha...

haha..xde keja kan...sile pokes pade kumen2 kt bwh gmbr yg tanak kalah tuh..kdg2 yg xbkait ngn gmbr pun drg nak bualkan...cth nye..gmbr kt ats adelah gmbr kad raye..tup2..eh ade cite sal kucing branak lak kt bwh tuh...pastu cite lembu eksiden lak kan..haha...wyt ever la..asal jgn nk mngumpat mngate sudeh kat situ..kdg2 tuh kelemahan fb jgk...pk cam kwn nie xbce n xleh nk bajet korg duk ngate2 ngumpat2 die baek punye..pdhl kua kat home...adoi..kang da rosakkan ukhuwah nmenye tuh..fb2..cntrol la..btulkan niat ok jew kut..huhu..

ok lum tamat lagi...nak tgk lagik fenomena?ade lagi....yg ni kelakar jugek..ce search...musti jadi pngubat kalo korg tgh mgrain ke...

kelakar nye omak aih...haha...

dan lagi....
biskut ryer lak..tu xpecah lagi jenis2 biskt rayer yg ade...


ini beberapa pcubaan jew..cube la korg search kalo time2 rse nk tegelak...adoi..mmg btul la fenomena...ish3....jgn tkojut kalo korg search solat sunat hari raye..lampu liplap,damdamdum bunyi mercun n langsir kamdar pun ade..cube la klo xcaye...hehe..

xpelah..yg pntg,,abeskan pose dulu k kwn2...sisa2 rmdhan nie jgn lak kita sia2kan yer...tkut hanyut dlm kehangatan raye je...hehe...pringtn utk dri sdrk juge..selamat beramal n selamat ari raye..maaf salah silap spnjg anda jd readers 'apekatehati' sy....maaf zahir batin yer...

selamat ari rye..^^,


Kate hatiku,

Lailatul Qadr : Malam Misteri yang Dirindui Kedatangannya

Dalam al-Quran, Allah SWT berfirman yang bermaksud:

"Sesungguhnya Kami telah menurunkan (Al-Quran) ini pada Malam Lailatul-Qadar, Dan apa jalannya engkau dapat mengetahui apa dia kebesaran Malam Lailatul-Qadar itu? Malam Lailatul-Qadar lebih baik daripada seribu bulan. Pada Malam itu, turun malaikat dan Jibril dengan izin Tuhan mereka, kerana membawa segala perkara (yang ditakdirkan berlakunya pada tahun yang berikut); Sejahteralah Malam (yang berkat) itu hingga terbit fajar!"

(Quran, Al-Qadr 97: 1-5)
Berdasarkan ayat di atas dapat dilihat bahawa malam al-Qadar disebut juga dengan malam yang penuh keberkatan.Pada malam itu Allah mencucuri pelbagai rahmat, keampunan dan keberkatan kepada orang yang beramal dengan khusyuk dan berdoa dengan penuh keikhlasan.

Kepada mereka Allah memberikan ganjaran kebaikan yang sama nilainya dengan beramal seribu bulan. Firman Allah bermaksud:

"Malam al-Qadar itu itu lebih baik daripada seribu bulan"

(Surah al-Qadr, ayat 3).

ayuh kawan2...sama2 kita memburu malam penuh keberkatan ini...jangan pk rayer je k..peringatan utk diri sdrk juge..yg sempat terleka..huhu


Kate hatiku,

Wednesday, September 1, 2010

Kenapa Wanita Menangis??

salam, jalan2 kat fb...sakit kepale bce frmako ..huhu...then jumpe notes dr srg incik nie..bkn fren pon tp da kwn2 sy duk share2 je..kua ler di home..huhu

amik mud sdeh...sile play lagu kat bwh..





hari ni kita nk bincang sikit tentang air matawanita.hehe.seperti apa yang kita tahu,dah menjadi lumrah kepada setiap perempuan tu mempunyai hati yang lembut,mudah tersentuh atau dalam erti kata lain ialah sensitif..

air mata wanita ni juga adalah senjata untuk melemahkan hati sesiapa yang melihat terutamanya insan yang bernama lelaki..so,persoalannya disini..kenapa wanita ni air matanya mudah sangat mengalir?kenapa?wanita ni memang di cipta Allah dengan sifat yang lemah lembut dan wanita juga dikurniakan 9 nafsu dan 1 akal. berbanding lelaki yang nafsunya 1 tapi akal nya 9 wanita, akalnya yang 1 di kawal oleh 9 nafsunya.begitu juga lelaki ,9 akal tu yang mengawal 1 nafsu tu.

kadang-kadang ada sesetengah lelaki khususnya akan berasa pelik dan jelik jika wanita tu menangis atas perkara yang remeh.dari aspek yang semacam ini,lelaki seharusnya memahami wanita ini.wanita akan menagis jika perkara tu betul2 menyentuh hatinya. tambahan pula dia akan lebih mudah menagis jika orang yang dia sayangi tak ambik berat tentang dirinya..perkara ni nampak kecil je kan?tapi pada wanita hal ini amat terkesan dalam hati dia.

ok..untuk situasi lain,contohnya si isteri mengadu pada suaminya..

"abg,bahu ayg sakit la.boleh tak abg tolong picit jap"..lepas tu suami dia cakap.."ala syg,abg pun letih juga.."pastu,pasti muncung isteri tu akan keluar sedepa. pada masa tu dia akan mula mengomel dan turunlah air mata..sikit je kan masalah nye?kalau kes macam ni terjadi macam ne?suami sure mengelabah kalau tengok isteri nangis..hehe.

so,memang tak ada cara lain.kena pujuklah jawabnya.tapi,nak pujuk pun kena ada cara.salah pujuk,lagi menjadilah jawabnya..bak kata Dr.Fadhilah Kamsah, "jika isteri tengah menagis,dan seumpama mahu dipujuk,suami kena guna cara yang terbaik,contohnya,peluk isteri tu, kalau rasa tak reti nak peluk,usap lah tangannya sambil senyum ke arahnya.insyaallah,lembut hati isteri tu."

jom kita baca kisah ni..

kisah di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untukmengetahui kenapa perempuan mudah menangis.Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa wanita terlalu mudah untukmengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya,

"Ibu, mengapa ibu menangis?"Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak."

"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengerti"

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya."Ayah, mengapa ibu menangis?""Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,"sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapaperempuan menangis?Hingga pada suatu hari, dia bertanya kepada seorang gurunya,

"cikgu, mengapa perempuan mudah menangis?"

Gurunya menjawab:

"Saat Allah ciptakan wanita, Allah membuatnya menjadi sangat utama. Allah ciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga, bahu itu cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

Allah memberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan, dan mengeluarkan bayi dari rahimnya, walau seringkali pula, ia kerap berulangkali menerima cerca dari anaknya itu.

Allah memberikan keperkasaan, yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah, saat semua orang sudah putus asa.

Pada wanita, Allah memberikan kesabaran, untuk merawat keluarganya, walau letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

Allah memberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang, untuk mencintai semua anaknya, dalam kondisi apapun, dan dalam situasi apapun. Walau, tak jarang anak2nya itu melukai perasaannya, melukai hatinya.

Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada bayi-bayi yang terkantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat dideka pdengan lembut olehnya.

Allah memberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya, melalui masa -masa sulit, dan menjadi pelindung baginya. Sebab, bukankah tulang rusuklah yangmelindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak?

Allah memberikan kepadanya kebijaksanaan, dan kemampuan untuk memberika npengertian dan menyedarkan, bahawa suami yang baik adalah yang tak pernah melukai isterinya. Walau, seringkali pula, kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami, agar tetap berdiri, sejajar, saling melengkapi, dan saling menyayangi.

Dan, akhirnya, Allah memberikan wanita air mata agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus Allah berikan kepada wanita,agar dapat digunakan bilapun da inginkan. Hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya, air mata ini adalah air mata kehidupan".

ada sesetengah lelaki ini melebihkan egonya.kadang2 lelaki sanggup cakap.."you nangis r puas2.tak kuasa i nak layan you lagi"..adakah inicara terbaik? masa bercinta dulu tak hingat! lautan api sanggup diredahi.sekarang,isteri nangis ..biar gitu je..kenapa wanita cepat nagis?sebab dia nak perhatian yang lebih terutamanya dari orang yang dia sayang..tengok pada anak2 kecil..jika dia menagis,apa yang dia mahu kan?belaian kan?jika pada zaman berkasih,boleh beri layanan yang hebat,kenapa ketika di alam rumah tangga layanan tu tak sama?bukankah sepatutnya lepas kahwin tu kemesraan sepatutnya ditahap yang paling maksimum?dapat pahala tu!!!

ok..kenapa lelaki tak mudah menangis?perasan tak kalau masa kecik2 dulu,bagi orang lelaki la ni..kalau la budak laki ni nangis,mesti mak atau ayah,atau cikgu atau sapa2 saja akan cakap..'ish..apa ni laki nagis?buat malu je.macam perempuan je.laki kuat..tak boleh nangis"...sebabkan statement ni la yang sudah terbekesan dalam minda lelaki.memang pada dasarnya,betul..tapi,siapa kata laki ni tak boleh nagis?hebat sangatkah ke "ego" an tu? Rasulullah saw pun menangis jugak.tapi tangisan nya bertempat lah..:-)

tapi,apa2 pun,janganlah letak tanggapan yang salah pada wanita kerana kemudahan air matanya untuk turun.cuba selami hati wanita.wanita ni just nak dimanja,diberi perhatian.terutamanya dari orang yang dia sayang.dalam lirik lagu sumayyah nyanyian Hijjaz pun ada tertulis,

"tangan yang di sangka

lembut menghayun buaian

mengoncang ,mencipta sejarah." hehe.

dan di sebalik kejayaan lelaki itu,pasti ada seorang wanita dibelakangnya..."

jazakallah..

safwan saharim

10 Ramadhan 1431

dan incik safwan jgk kasik jawapan kepada soklan kat tajuk entri kali nie :

Lekuk indah hadirkan pesona
Kemuliaan bagi yang memandang
Setiamu simbol keanggunan
Khas perawan yang kau miliki
Akulah pengagum ragamu
Tak ingin ku menyakitimu
Lindungi dari sengat dunia yang mengancam
Nodai.. Sucinya lahirmu

Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia.. dengan kasih sayang

Ingin kuajak engkau menari
Bermandi hangat cahaya bulan
Sebagai tanda kebahagiaan
Dari semesta.. Cinta kita

Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia.. dengan kasih sayang

Bintang Terang itulah dirimu
Janganlah redup dan mati
Aku dibelakangmu memeluk
Dan.. menjagamu

(ada band-kerana wanita ingin dimengerti)

"Karena wanita ingin dimengerti,Lewat tutur lembut dan laku agung,Karena wanita ingin dimengerti,Manjakan dia.. dengan kasih sayang"


tp skang wanita bnama ashikin nie menanges sbb farmako nie..susahnye nk fahammm..ya ALLAH..bg lah kekuatan...biase sy blaja mkn2 je .dadah2 nie sy kureng sket....huhu..


p/s:saya suka notes ni^^. syukran incik safwan



Kate hatiku,
Blog Widget by LinkWithin