CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 15, 2011

AKU seperti ANGIN.

Aku seperti angin..
adakalanya aku mampu menjadi selembut bayu..
lembut, menyejukkan dan menyenangkan sesiapa yang aku sapa..
aku mampu menjadi sebahagian dari kebahagiaan mereka..

aku seperti angin..
adakala aku mampu menjadi sekuat dan setabah angin di pantai..
aku penyebab terbangnya layang-layang di langit tinggi..
aku mampu menjadi sebahagian dari kebanggaan mereka..

aku seperti angin..
yang kadangkala boleh menjadi suatu petanda..
apabila aku hadir..
aku menjadi sebahagian daripada harapan mereka..
andai hujan sudah lama tidak menziarah..

aku seperti angin..
yang adakalanya boleh bertukar menjadi taufan..
terlalu kencang apabila desakan amarah dan benci menguasai diri..
dan apabila aku terkadang tidak mampu mengawalnya..
aku menjadi sebahagian daripada kekalutan diriku sendiri dan mereka..

aku seperti angin..
yang adakalanya tersangat dingin..
ibarat angin malam bayu keras yang menggigit..
dan apabila aku menyapa keras dan kasar..
aku menjadi penyebab ketakstabilan fisiologi dan psikologi mereka..

aku seperti angin..
terkadang diriku disalah anggap..
apabila aku menerbangkan dedaun ke tempat yang tidak sepatutnya..
walaupun aku sendiri tidak menujukannya kepada mereka..
aku menjadi sebahagian daripada kejengkelan mereka..

aku seperti angin..
aku punya kelebihan yang perlu dikawal..
dan kekurangan yang perlu dilengkapi..
kerana aku adalah aku..
dan mereka tahu itu, bukan?

Kata hati,
W Nurul Ashikin WM
15 Ramadhan 1432H
0732am


pict credit to milkygreencow


apekata hati:

"DAUN terbang kerana ANGIN bertiup atau kerana POHON tidak memintanya untuk tinggal...??''


Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin