CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Sunday, December 18, 2011

CANTIK.

salam, today nak bercakap pasal,

Cantik.

perkataan yang selalu sangat kita guna.siapa yang tibe2 tak tahu cantik tuh ape (bagi yang dewasa) memang kau tak reti melayu, ops, tak reti cakap bahasa melayu, kan lebih sopan. hehe... sedar tak sedar, kita selalu sangat pakai perkataan ni kan..nak cakap semua bnda pun kite jelaskan pakai perkataan cantik, start dari manusia, benda2 hidup dan jugak benda2 tak hidup.

oraito.

kita selalu dengar, orang cakap cantik tuh subjektif kan .orang cakap setiap orang rasa definisi cantik bagi diri masing-masing adalah berbeza, bukan?tapi sedar tak sedar kita ni manusia sangat tak adil.contoh, kite lebih sayang dan cinta pada benda yang cantik berbanding yang hodoh,sebagai contoh, bunga.bunga cantik kan, tapi kita terlupa, yang baja yang menjadikan bunga tuh cantik adelah yang tak berapa cantik, sebagai contoh, baja dari najis binatang.

got it?

nak wat macammana, nama pun insan.lupa.kita selalu lupa kan, yang ape yang tuhan cipta semua memang cantik, even kalau tak berapa pun, mesti ade hikmah nape DIA jadikan camtuh.contoh, macam baja tadi la kan. yang tak boleh blah nya, sekarang rasa ramai sangat sanggup ubah ciptaan ALLAH untuk jadi cantik.sebagai contoh, cucuk botox, pakai susuk.nauzubillah.kan?lupa ke yang pada akhir nya nanti, kita akan dikapankan dengan kain putih yang sama, dikuburkan dengan tanah kubur.mane ade dari kapan jenis sutera pun,or tanah kubur campur diamond, takde pun.

yang tuh satu hal, kadang2 kita selalu aje sedih dan iri hati bila mana kita ter, ter ok.terbandingkan diri kita dengan orang yang cantik.jangan la cakap tak pernah (kalo tak pernah tuh mungkin sebab korang memang dah cantik)..betul tak.kadang2 kita tak perasan tau, kita cakap, 'eh apsal aku tak cantik macam ornag tuh ha?cantik nya dia , ramai minat kan, berpusu2 orang masuk minang dia..jelesnya aku'.helo, tak boleh macam tuh ye. ALLAH dah buat cantik dah kut, kita tak tahu, mungkin orang yang kornag kate cantik tadi, pening nak pilih siapa die nak terima,tayah tengok jauh, tengok cite tentang dhia aje.haha...

oleh itu, pegang la pada prinsip:

katakan pada hati kita bahawa dia memang lebih cantik tetapi saya lebih bersyukur dengan apa yang ada.itulah sebaik-baik tanda kita sentiasa bersyukur dengan kurniaan ALLAH SWT.

'inilah saya, beginilah saya dan inilah apa adanya saya' akuislam.

renung2kan dan selamat beramal.pesanan untuk diri sendiri juga.

apekatahati: takde yang kekal cantik kecuali zat yang kekal abadi, ALLAH swt.


Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin