CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 5, 2011

SALAM AIDUL ADHA :)



Salam n hye followers and readers sekalian...

arini 9 zulhijjah kan.haa...camne..?pada yang mampu puasa tuh puasa x?bangun sahur tak?heheh....alhamdulillah setakat ni sy pun puasa lagi n inshaALLAH arap2 sampai berbuka la hendaknya...doakan ek...korang pun la...ok pada yang still lagi blur2 kenapa tibe2 saya cakap pasal puasa ni sok raya aji bukan raya puasa..oke..sebenarnya saya cakap pasal puasa sunat je ni...Pada saat tetamu-tetamu Allah di Tanah Suci sedang beribadat ketika wukuf di Arafah pada 9 Zulhijjah, kita yang tak sempat n belum berpeluang (soon, inshaALLAH) untuk melaksanakan haji, bolehlah melakukan puasa hari arafah. Puasa sunat Hari Arafah adalah khas untuk mereka yang tidak pergi menunaikan haji.

Dan Rasulullah SAW ditanya tentang berpuasa di hari ‘Arafah. Maka Baginda bersabda: “Ia menebus dosa setahun yang telah lalu dan setahun yang akan datang.” (Hadith Riwayat Imam Muslim)

esok dah raya haji!eidul adha...marilah sama-sama kita menghayati erti pengorbanan sebenar ok...jangan plak tunggu raya haji sebab nak makan daging aje...jaga-jaga oke..especially pada yang dah memang ada hiperkolestrolemia ke jantung ke n hipertensi aka darah tinggi tu..jangan excited sangat oke?tetibe jumpa pict raya aji taun lepas..


incik lembu yang akan dikorbankan..

sembelih pun ade teknik ye..ada peraturan sdrk...ikut islamic laws ;)

hasilnya...akan diagih2kan...haaa..yang ni la lemah ni...jaga kesihatan ye semua...makan daging makan jugakk, pemakanan sihat jangan letak tepi plak .tetiba.haha...



salam aidul adha semua!
salam.





Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin