CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 7, 2011

MISTAKES are PAINFUL when they happen... but years later a COLLECTION of mistakes called EXPERIENCE will actually lead us to SUCCESS!^^

Salam n hye followers semua..
haaa...amacam raya aji?sonok tak sonok ?cuti raya aji kali ni cam kejap je kan...mostly esok n arini dah ramai yang keja padahal semalam baru raya..eh eh cepatnya masa berlalu kan...hihi..

as for today...hurmmm nak cakap pasal ape ek..haaa..mestilah tajuk kat atas tu ha..

haa...sape penah buat salah?hebat n amazing betul la sape yang tak pernah buat salah ni kan...tapi memang sangat tak mungkin lah kan...mesti kite ade pernah buat salah ngan kesayangan kita, contohnya mak ayah, famili n orang-orang yang ada kat sekeliling kita lah.kan?biasalah tuh..sebagai dewasa kalo kite buat salah..ofkos lah kite kena ngaku dan minta maaf kan?kenapa saya cakap macam tu?sebab MySpacebudak2 bayi buat salah die tayah cakap sori..sebab orang-orang akan cakap kesalahan mereka itu sebagai suatu kecomelan..cebisan kekiutan yang ada pada mereka.haha..betul tak?kalo kita dewasa ni?nan hado ajela...silap2 7 keturunan kau...dah jadik cerita nenek kebaya tv3 plak...kan.hehehe...

ok...but today saya nak kecikkan skop perbincangan kita ni kepada kesalahan2 ataupun bahasa kampungnya mistakes kita kepada diri kita sendiri. hurm..pernah tak korang buat hidup korang miserable sangat2 sebab buat salah pada diri sendiri?pernah tak?MySpacecontohnya, tipu diri sendiri, sakitkan hati sendiri sebab nak jaga hati orang lain, buat keputusan yang sampai memakan diri sendiri...tapi kita xsedar..benda tuh semua lah yang bawak kita sampai ke tahap kita sekarang.betul tak.kalau kita ambik sume secara positif.agree? MySpacekita kena cermin diri kita jugak kan jangan asek nak salahkan orang aje.. n sentiasa muhasabah diri especially mase nak tdo tu..pikir dulu..arini apa yang aku dah buat ek...then semak balik...

memang la akan ade jugak BERIBU SESALANMySpace tuh kan tapi dah nak wat caner..kita jugak yang jadikan semua tu sebahagian episod hidup kita kan....sakit.memang sakit.pedih memang pedih.kadang-kadang menanges sampai bengkak-bengkak mata.MySpacetapi last2 gelakkan diri.oh ini bukan kegilaan ya tapi ini terjadi bila last2 rasa diri bodoh sangat nak menanges macamtu skali..apa yang kita perlu buat, menerima kenyataan...n maafkan diri sendiri..n kita minta pada DIA, kekuatan n jangan lagi kita buat benda-benda yang boleh merugikan diri kita sendiri..itu paling penting..move on ok..yang penting...be sincere to everyone especially to urself.ikhlas lah.

MySpaceMoving on doesn't mean you'll forget all the memories. You still remember it, but it doesn't affect you anymore :)
saya pun mengaku saya pernah buat silap terutamanya dalam buat keputusan untuk diri sendiri..terlalu sangat nak jaga perasaan orang sampai diri sendiri terperangkap dalam masalah.pada akhirnya semua kesalahan diletakkan pada bahu saya plak tuh.kenapa pada bahu?MySpacebukan pada backpack saya?boleh jugak saya tinggal2 kalo rasa berat sangat dah nak tanggung.huhu...its ok...masih bersyukur masalah tetap selesai n takde ape-ape yang buruk berlaku...takpe..kalau orang nak kecam saya dengan kesalahan yang pernah saya lakukan..takpe...saya redha..

Talking about me behind my back? That means my life is obviously more interesting than yoursMySpace

silakan pandang serong pada saya.haha sekurang2nya kepala kamu yang senget bukan saya..yela sape suruh pandang secara menyerong?haha...saya akan jadikan semua tuh pengalaman hidup..sebab saya tahu setiap apa n setiap orang yang datang n pergi dalam hidup kita,,itu juga salah satu cara ALLAH tarbiyah kita untuk jadi manusia yang lebih baik...insyaALLAH...

salam.





Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin