CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Friday, October 21, 2011

► Play the moments. ▌▌Pause the memories. █▌Stop the pain. ◄◄ Rewind the happiness. :) ♥

Salam..hye followers and readers sekalian....

ngah watpe...??saya tengah wat wat tak tahu kat brodband celcom yang dah tak betul nih...perasaan baru semalam bayar...arini dah buat ha balik...adekah saya sorang je yang mengalami masalah ni..atau semua orang?simpan lah jawapan korang dalam hati..coz saya tak boleh dengar pun.huhuhu

ok lah....lately saya rasa saya asyik la bercakap sal kehidupan ni kan..kenapa?sebab entahla...tiba-tiba rasa diri dah dewasa (patut dah lama dah ade perasaan ni)..rasa dewasa tak bermakna pungpang pung pang bunyik kompang saya dah nak kawen ye semua...kawen tuh ye la..tapi belum lagi..but on da way lah.hoi, nie speku nih speku.heheh...sepanjang hidup nie..rasa macam banyak dah sangat momen-momen pahit, manis, suka duka yang saya alami...saya pasti..korang pun kan?chill...if korang ade masalah dalam hidup...bersyukurlah dengan apa yang dah terjadi..sebab..itu tandanya korang masih lagi manusia yang normal...manusia biasa dan bukannya alien ye...betol dak?

pemandangan ni saya tangkap masa nak balik taiping...dah senja dah masa ni..cantik tak?hee

kadang-kadang kita selalu je rasa dunia nie kejam dengan kita bila kita ada masalah kan...rasa macam nape ni...aku tak salah pun..nape naseb aku macam ni..tak adil tak adil...heyy....tenang-tenang..ingat..yang tak adil tuh sebenarnya kita....n yang maha adil cuma ALLAH SWT...kita yang tak adil sebab kita nak senang je sepanjang masa...langsung taknak susah...tahu tak...ALLAH bagi ujian kat kita sebab ALLAH sayang kita..ALLAH nak tengok...kita ingat tak kat DIA..mintak tak kat DIA ...ngadu tak kat DIA..selama ni..masa kita senang..kite boleh plak kadang-kadang lupakan DIA...betul dak?

sedangkan selama ni...ALLAH bagi kita nikmat melimpah ruah...nak ucap ALHAMDULILLAH pun kadang-kadang YAHOO dulu yang keluar...tak adil nya kita dengan ALLAH...huhu...ALLAH tak pernah lupakan kita...padahal kita ni cuma hamba yang kerdil...tapi kita?renung-renungkan..untuk diri sendirik sekali...

tasik banding..subhanallah..cantik kan?photographed by dari sendiri..haha

Kalau kita asyik la duk termenung dan pikir kenapa kenapa why why porke porke..sampai bila la kan... kita kena bangkit....n terima semua takdir dengan berlapang dada..at da same time kena berusaha untuk mengubah hidup kita kepada yang lebih baik..kuasa tadbir ada pada kita tapi takdir..hanya ALLAH yang tahu...

saya memetik kata-kata dalam sebuah novel yang pernah saya baca berulang kali... carilah kebaikan, milikilah kebaikan..dan warisilah kebaikan. kebaikan bukan hanya pada yang harum dan yang indah tapi juga pada yang busuk dan hodoh. Ibarat najis yang boleh bertukar menjadi baja dan penawar bisa ular datang daripada racunnya....

pemandangan kat grik..saya shoot saje-saje sambil ondaway balik dari kedah aritu:)

hidup ni macam sebuah sekolah..orang-orang dalam kehidupan kita, situasi yang jadik dan kondisi-kondisi yang menjadi punca ujian itulah guru-guru kita sebenarnya...stop.jangan mengeluh lagi,lupakan kesakitan..kesedihan yang ada..ingat balik kesemua nikmat dan kegembiraan yang ALLAH kurniakan pada kita sebelum ni...

nie entry saja-saja je...hehe...harap dapat kasik manfaat la tak seposen pun dua posen pun jadik lah..hehe...gambar-gambar tuh plak menunjukkan ketenangan bila tengok ciptaan ALLAH yang tiada tolok bandingnya ni....

APEKATA HATI: CINTAILAH APA YANG ADA, JANGAN CINTAI APA YANG TIADA, KELUAR DARIPADA KENANGAN MASA LAMPAU, HADAPI KENYATAAN HARI INI.

p/s:my life has its ups and downs , but its always better when you're around dear:)

semoga ceria-ceria selalu ye semua..

salam.






Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin