CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ikut Kata Hati

MY HEARTBEAT!

Tuesday, September 13, 2011

ALLAH'S OWN 'PHARMACY'

Salam..hye followers and readers..

how's ur day?


ada ramai orang yang tanya saya..kin, nape awak suka sangat ngan bidang pemakanan ni?

sebab saya rasa makanan itu ajaib..

kenapa???

sebab makanan boleh buat orang iaitu kita, n makhluk-makhluk ciptaan ALLAH yang lain rasa gembira...and sedih.betul tak saya kata?betul la kan..

kalau kita lapar..bila kita makan...rasa kenyang..hepi je..kan?

tapi bile kite lapar..takde makanan...bukan ke kita rasa sedih?mulalah pikir macam-macam..

n ia jugak boleh buat kita rasa bersyukur..

nak tahu kenapa?sebab berapa ramai hamba ALLAH kat dunia ni mengalami masalah kebuluran n kurang zat makanan..kan?

tapi berapa ramai jugak manusia kat dunia ni yang tak bersyukur..makan secara berlebihan sampai merosakkan badan sendiri..betul tak?

kan saya dah cakap..makanan itu ajaib..ajaib sangat-sangat...makanan pun boleh ajdi penawar dan ubat tahu tak?n boleh mengelakkan kita dari dapat penyakit2 tertentu jugak..

hehe...arini saje je nak share satu fakta yang sangat best...jangan risau..ade ngan gambar2 hope tak saket mata..hehe

=ALLAH'S OWN PHARMACY=











dan satu-satu nya yang terus terkeluar dalam fikiran bila tengok ni adalah..SUBHANALLAH!maha suci ALLAH!betapa kerdilnya kita..dan betapa kebesaran ALLAH itu tiada tandingannya..dan ciptaan ALLAH sangat sempurna..

TAPI KALAU RASA MALAS NAK KLIK GAMBAR TUH NAK BACE SATU2...JOM LAYAN VIDEO NI..ADA FAKTA TAMBAHAN JUGA...KOMFEM TAK MENYESAL PUNYA....SAMA JE..HEHE..cekidaut




Hebat kan...dan sebenarnya setiap yang ALLAH jadikan itu adalah untuk kebaikan dan mempunyai hikmah tersendiri.

renung-renungkan dan selamat beramal.

salam.




Kate hatiku,

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin